Handla och betala
I vår butik är alla priser angivna i SEK och du har möjlighet att välja om du vill se våra priser inkl eller exkl moms. När du har bekräftat ditt köp får du direkt en orderbekräftelse till den mail som du angett. Ordrar stora som små är alltid välkomna. Vi ingår inte avtal med personer under 18 år och vi förbehåller oss rätten att neka en order. Bedrägeriförsök eller falska beställningar kommer att polisanmälas.
Faktura
Du har möjlighet till att handla mot 30-dagars faktura, oavsett om du är privatperson eller företag. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift enligt lag på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du måste även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Om du är ny kund hos oss kan en kreditupplysning och identitetskontroll genomföras. Information om att upplysning gjorts kommer då att skickas till dig via post eller via SMS.
Frakt och leverans
Frakt
Hos oss handlar du till en fraktkostnad av 49 kr per genomfört köp, om ordervärdet överstiger 500 kr levererar vi helt fraktfritt. Leveranser sker endast till adresser inom Sverige. Om det är möjligt levereras paketet till dörren till mottagaren, annars till närmaste ombud.
Leveranstid
Alla beställningar skickas från oss mellan 2-4 dagar. Kontakta oss om ni behöver elektroder till dagen efter. Om vi av någon anledning inte kan leverera inom avtalad tid kommer du som konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten har då ha rätt att häva köpet utan kostnad.
Skadat eller saknat gods
När du som kund tar emot dina varor skall du kontrollera att produkterna inte har fått några transportskador under leveransen. Räkna också igenom kvantiteten så att den stämmer överens med din order. Om godset är skadat ska du som kund ta emot godset men skriv aldrig på fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittens delen. Om skadan först har kunnat upptäckas vid uppackningen måste du anmäla skadan till inom 6 arbetsdagar efter du mottagandet. Många gånger vill fraktbolaget besikta skadan, därför får du inte retunera, sälja eller reparera det skadade godset utan att ha kontaktat oss. Ta därför så fort som möjligt kontakt med oss.
Ångerrätt och garantier
Ångerrätt
Vi tillämpar Lag om distansavtal och Lag utanför affärslokaler samt Konsumentköplagen. Enligt Lag om distansavtal och Lag utanför affärslokaler har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner. Du som kund har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För att återfå hela ordervärdet vid retur skall varan/varorna vara i väsentligen oförändrat skick. Om varan/varorna har förändrat eller förstörts har vi rätt att ta ut en värdeminskning på varan/varorna. Om du vill returnera och ångra ditt köp meddela vår kundservice inom 14 dagar efter det att du har mottagit den vara/varor du vill returnera. Sedan skall varan/varorna returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning. Inga paket löses ut mot postförskott. Vid retur står kunden för skador som kan uppstå under transporten.
Reklamation
Om köparen påvisar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende ber vi kunden att kontakta vår kundservice så vi kan se till så att felet rättas till. Vid de fall där en varan måste bytas ut åligger det köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren. En retur som uppstår på grund av en reklamation bekostas alltid av Techmedico. Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi, om möjlighet finns, fotodokumentation på skadan. Vill ni genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice. Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice avdelning så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt men reklamationen skall rapporteras så snart felet borde ha upptäckts, 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Vid eventuell tvist följer vi ARN´s rekomendation.
Garantier
De flesta produkter i vårt sortiment säljs med ett års garanti. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller vår leverantör Laerdal undersöka din produkt. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet, etc.), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vid fel som täcks av garantin skall varan repareras helt utan kostnad för dig som kund. Om du upptäcker ett fel på din beställda vara ska du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Kom ihåg att spara ditt kvitto, det gäller som garantibevis.
Återbetalning
Vid reklamation eller när konsumenten tillämpar ångerrätten kommer pengarna återbetalas inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du som konsument kan dock få vänta till dess att varan kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat bevis på att varan/varorna har återsänts. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet kommer att återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Vid ångerrätt står dock konsumenten för returfrakten. Vi tillämpar samma regler för återbetalning vid hävning av köp och reklamation som vid ånger.
Säkerhet och friskrivning
Sekretess
I samband med beställning och registrering hos oss så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer. När du godkänner våra köpvillkor godkänner du också att vi använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna fullfölja våra åtagande gentemot dig.
PUL
Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på beställ på vår webshop eller när du anmäler dig som kund hos oss så godkänner du att även att vi lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning. Du har alltid rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att lämna ut uppgifter krävs enligt personuppgiftslagen att du sänder in en undertecknad begäran. Endast Techmedico Syd AB har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande, med undantag från rättsliga ärenden. Vi medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till oss kan du få e-post somberör er order, betalning eller annan kommunikation som erbjudanden eller produktnyheter.
Cookies
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare en så bra användarupplevelse som möjligt. Vi använder bland annat den för att vårt system skall komma ihåg vad du har lagt i varukorgen. Cookies är därför nödvändigt för att vårt system skall fungera. I de senaste webbläsarna kan du välja om du vill bli varnad innan en cookie sparas eller om du alltid accepterar detta.
Tilläplig lag och tvist
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Säljarens kundtjänst. Vid eventuell tvist följer Säljaren beslut från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder. Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.
Force Majeure
Techmedico Syd AB anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.
Copyright
Copyright © 2024 Techmedico Syd AB. Allt material på vår hemsida är copyrightskyddat. Detta innebär att alla texter, bilder, layout och illustrationer är copyrightskyddade. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd oss.